ZiskejZdravi.cz

Hruška

Sladké a lahodné hrušky jsou populární zejména na severní polokouli, kvůli svým výživovým kvalitám. Hrušky jsou široce klasifikovány podle svého místa původu jako asijské hrušky anebo evropské hrušky. Asijské druhy jsou křupavé a mají pevnou konzistenci, zatímco evropské hrušky většinou měknou a jsou šťavnaté. Hrušky jsou nabité zdraví prospěšnými živinami, jako např. vlákninou, antioxidanty, minerály a vitamíny, které jsou nezbytné pro optimální zdraví.

Hrušky jsou dobrým zdrojem vlákniny. 100g ovoce poskytuje 3,1g nebo 8% vlákniny. Jejich pravidelná konzumace nás může ochránit před rakovinou střev.

Hrušky jsou navíc ovocem s velmi nízkou kalorickou hodnotou. 100g ovoce poskytuje pouhých 58 kalorií. Nízkokalorická dieta s vysokým obsahem vlákniny pomáhá při redukci hmotnosti a snížení cholesterolu v krvi.

Hrušky obsahují poměrně velké množství vitamínu C. Čerstvé ovoce poskytuje kolem 7% DDD na 100g.

Hrušky jsou také dobrým zdrojem antioxidačních flavonoidů fytonutrientů jako např. Betakaroten, lutein a zeaxantin. Tyto složky společně s vitamíny C a A pomáhají chránit tělo před škodlivými volnými radikály.

Ovoce je také dobrým zdrojem minerálů, jako např. Měď, draslík, mangan a magnesium, stejně jako vitamínů skupiny B, jako jsou foláty, riboflavin a pyridoxin (vitamín B6).

Hrušky mají mírný adstringentní účinek, působí proti hnilobným procesům ve střevech, proti plynatosti při kolitidě a střevní dyspepsii. Hrušky mají schopnost snižovat krevní tlak a podporují fungování ledvin, pročež se doporučují při ledvinovém selhání způsobeném zánětem nebo nefrózou. Konzumace velkého množství hrušek se doporučuje také při kardiálním a ledvinovém edému.



Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Recepty - uvařte si něco dobrého

Recepty - uvařte si něco dobrého

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Složení stravy - co má naše strava obsahovat