ZiskejZdravi.cz

Cibule

Cibule je vzácným darem, který má velmi široké pole působnosti na naše zdraví. Obsahuje velké množství přírodních látek jako je fosfor, fluor, draslík, kyselina křemičitá, sekretin, glukonin (to je látky snižující hladinu cukru v krvi), vitamín B a C a velké množství cenných enzymů. Obsah síry pomáhá významně bojovat proti infekcím a právem se může cibule zařadit mezi přírodní antibiotika. Obsahuje dokonce přírodní látky vyvolávající radost – endorfíny.

Cibule působí v těle příznivě na oběhový systém. Brání srážlivosti krve, chrání proti trombózám. Působí příznivě proti infekcím a v kombinaci s medem pomáhá proti zahlenění. Tak jako působí éterické oleje cibule dráždivě na oči, tak působí i na zažívací systém a tak pomáhá regulovat trávení a povzbuzuje činnost trávicích orgánů. Ve dvanáctníku povzbuzuje vylučování hormonu sekretinu, který zaručuje dobrou funkci slinivky a tak pomáhá s dobrou výměnou cukrů. Kromě toho sama cibule tento sekretin a jiné důležité fermenty hojně obsahuje. Cibule působí také močopudně při nemocech krevního oběhu a nemocech ledvin. Je též známým a osvědčeným prostředkem na vypuzení roupů a škrkavek a vysoký obsah fluoru působí příznivě i na zvětšenou štítnou žlázu.

Třídenní cibulová kůra vás pomůže zbavit vodnatelnosti nohou, břicha srdce, pohrudnice i jater.

Při zahlenění vyzkoušejte tradiční cibulový sirup. Naložte nakrájenou cibuli spolu s medem a citronovou šťávou do misky a potom po lžičkách několikrát denně užívejte, uvidíte že vykašlávání půjde snadněji.

Cibule také pohlcuje toxiny jak potravin, tak i ze vzduchu, proto při infekcích se dává cibule na stůl či okenní parapet.

Tak jistě po tomto výčtu úžasných účinků cibule rozumíme tomu, proč je součástí téměř každého jídla a bez ní si neumíme vaření ani představit. Cibulku ale není dobré příliš smažit na oleji, protože se tak mnoho významných látek ničí. Stačí mírně podusit v troše vody s olejem a přidat do pokrmu. Samozřejmě takový krajíc chleba s čerstvými plátky cibule to je nezapomenutelné... a zde platí, že čerstvá zelená cibulka obsahuje cenných látek více.

Složka Jednotka Průměrný obsah Prvek mg/100 g Průměrný obsah Složka mg/100g Průměrný obsah
voda g/100 g 89 Na 3 vitamin C 5
bílkoviny g/100 g 1,2 K 160 vitamin D 0
tuky g/100 g 0,2 Ca 25 vitamin E 0,31
cukry g/100 g 5,6 Mg 4 vitamin B6 0,2
celkový dusík g/100 g 0,2 P 30 vitamin B12 0
vláknina g/100 g 1,4 Fe 0,3 karoten 0,01
mastné kyseliny g/100 g 0,1 Cu 0,05 thiamin 0,13
cholesterol g/100 g 0 Zn 0,2 riboflavin stopy
energie kJ/100 g 150 Mn 0,1 niacin 0,7

Tabulka zdroj: Wikipedie



Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Recepty - uvařte si něco dobrého

Recepty - uvařte si něco dobrého

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Složení stravy - co má naše strava obsahovat