ZiskejZdravi.cz

Pohankové těstoviny

Těstoviny vyrobené z pohankové mouky se vyrábějí bezvaječné a jsou díky svému složení vhodnou alternativou pro bezlepkovou dietu. Díky obsahu rutinu v pohance jsou těstoviny vynikající variantou zdravého stravování. . Pohanka je významným zdrojem vlákniny, minerálních látek a vitaminů, zejména vitaminů řady B a vitaminu E. Pohanka je bezkonkurenčním zdrojem rutinu a je přirozeně bezlepková.

Pohanka se řadí mezi pseudoobilniny spolu s laskavcem a merlíkem. Pohanku můžete vařit, dusit, napařit, použít ji k výrobě karbanátků, při výrobě domácího chleba a vůbec dát ji všude tam, kde chcete nahradit rýži nebo ji k ní přidat.

Když se podíváme na něžný kvítek pohanky je narůžovělý a drobný, neřekli bychom, jakou mají semena sílu při léčbě krevního oběhového systému.

Výživové vlastnosti pohanky jsou ojedinělé. Pohanka obsahuje ve 100gr: 1,58 vlákniny, 72,4 sacharidů, bílkovin 9,77 a 1,73 tuku. Z minerálních látek jsou nejdůležitější zinek, mangan, měď, draslík, fosfor, vápník, železo, selen, pohanka má vitaminy řady B1, 2,6, niacin, rutin a cholin, E a aminokyseliny isoleucin, leucin, valin, methionin, cystein, phenylalanin, tyrosin, threonin, tryptophan, lysin, histidin, arginin. Pohanka má kyseliny: linolovou a linoleovou. Pohanka naopak nemá lepek a tak se výborně hodí pro osoby trpící celiakií.

Pohanka působí hlavně v našem kardiovaskulárním systému díky vysokému obsahu rutinu preventivně proti ateroskleróze. Posiluje a chrání cévní stěny-hlavně díky vitaminu E léčí změny v cévách, obnovuje jejich pružnost a působí preventivně proti vzniku srdečních chorob. Pohanka je ověřenou prevencí proti mozkové příhodě, trombóze a infarktu. Pohanku lze nazvat policií v krevním řečišti, protože zamezuje sraženinám krve, tím chrání veškeré krevní cesty od paty po ty nejjemnější v mozku.

Jaterní nedostatečnost je velice svízelné onemocnění, které způsobuje obezitu a s tím spojené další onemocnění jater. Pohanka obsahuje cholin a ten je účinný při ochraně a detoxikaci jater, hlavně u osob, které mají zatížená játra užíváním alkoholu.

Pohanka patří do potravin, které působí protizánětlivě, uvolňuje hladké svalstvo, snižuje krevní tuky, hlavně LDL - nepřátelský cholesterol. Pravidelná konzumace pohanky a pitím odvaru ze lněného semene, odstraňuje hemeroidy. Ten kdo trpí na opary může zařadit pohanku, jako prevenci i proti oparům. Pohanka působí blahodárně na všechny i ty nejdrobnější cévky například v oku a kdo občas trpíte praskáním cévek v oku, pohanka vám může pomoci.

Žaludeční a dvanáctníkové vředy, to je strašák moderní uspěchané doby. Svým obsahem rutinu a ve spojení s vitaminy a hlavně vitaminem C je pohanka velkým pomocníkem právě při tomto onemocnění. Vitaminy B v pohance zase zklidňují nervový systém, celkovou podrážděnost, bolesti hlavy a nechutenství.

Pohanka se vaří jen opravdu krátce, tak 3 minuty a nechá se nabobtnat pod pokličkou. Podáváme s čerstvou zeleninou. Do čaje si dejte pohankový med, ale až po ochladnutí tekutiny. Vysoká teplota ničí vzácný rutin a vitamin C. Pohanka i přes svoji specifickou chuť a vůni je naším přítelem a je škoda, že ji lidé často zavrhují. Zařazením pohanky do jídelníčku si vytvoříme v těle mnoho preventivních prvků. Celé tělo je jako složitý, důmyslný stroj, o který je dobré se správně starat. Mnoho dobrých rad je v Božím slově Bibli a další rady najdeme v knihách od spisovatelky Ellen Gould Whiteové.

Text: ZiskejZdravi.cz



Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Recepty - uvařte si něco dobrého

Recepty - uvařte si něco dobrého

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Složení stravy - co má naše strava obsahovat