ZiskejZdravi.cz

Hroznové víno

Existuje téměř nekonečně způsobů, jak konzumovat hroznové víno. Od červeného přes zelené a růžové, varianty bez semínek, grepové želé, džem, vymačkanou šťávu. A nesmíme zapomenout na víno a rozinky. Vinná réva byla poprvé pěstována před 8000 lety na Středním východě. Na světě se pěstuje 72 milionů tun hroznů, přičemž z většiny se dělá víno.

 

Pokud jste se zoufale snažili přibírat na váze, pak tyto rozinky jsou vaši nejlepší přátelé. Rozinky jsou bohaté na fruktózu a glukózu a dají vám spoustu energie. Pomohou vám s navýšením vaší váhy, aniž by se usazoval špatný cholesterol.

Již apoštol Pavel píše v Bibli Timoteovi radu: „kvůli svému žaludku a kvůli svým častým nemocem mírně užívej vína." Nemyslel samozřejmě víno alkoholické, ale v té době běžně užívaný vinný mošt. Víno je totiž opravdovou zásobárnou člověku prospěšných a léčivých látek.

Jeden šálek červených nebo zelených hroznů obsahuje 104 kalorií, 1.09 gramu proteinu, 0.24gramu

tuku, 1.4 gramu vlákniny, 4.8 miligramu vitamínu C, 10 mikrogramů provitamínu A, 288 miligramů

draslíku, 0.54 miligramů železa a 3 mikrogramy folátů, vitamíny B1, B2, B3 a B6.

Hrozny obsahují hodně vody a jsou tak dobré pro hydrataci těla. Konkrétně je to 70 mililitrů tekutiny na šálek. Hroznové víno má hodně antioxidantů důležitých pro zdravé oči, a červené hrozny obsahují ve svých slupkách fytochemikálii resveratrol, která chrání před mnohými chronickými onemocněními. Hrozny rovněž obsahují flavonoidy, které pomáhají tělu zbavovat se škodlivých volných radikálů. Hrozny také obsahují některé speciální složky, které jsou esenciální pro naše zdraví a díky nimž si hrozny vysloužily označení "super food".

Zdravotní výhody hroznového vína:

Kardiovasculární onemocnění - Hrozny obsahují cukry glukózu a fruktózu, což jsou cukry které se dostávají rychle do krevního řečiště a tak vyživují srdeční sval. Minerály draslík, vápník a hořčík se k tomu postarají o dobrou funkčnost srdce. Víno působí příznivě na cirkulaci krve v cévách, proti srážení krevních destiček a proti usazeninám v artériích. Příznivě působí proti anémii. Takže pokud jste náchylní na srdeční slabost, infarkt, aterosklerózu, určitě konzumujte denně hroznové víno, rozinky či mošt. Uvidíte, že to váš cévní systém posílí.

Podle Marka Houstona, klinického profesora medicíny na Vanderbiltově škole, zvýšený příjem draslíku a snížený příjem sodíku jsou nejdůležitější dietetickou změnou, kterou člověk může učinit, aby snížil riziko kardiovaskulárních chorob. Podle jedné ze studií, ti, kteří konzumovali 4069 mg draslíku za den, měli o 49% nižší riziko smrti na ischemickou chorobu srdeční, než ti, kteří konzumovali méně draslíku (kolem 1000 mg denně).

Zažívací onemocnění - pokud máte problémy se zažívacím systémem, bude to opět víno, co vám pomůže vaše tělo posílit. Hroznové víno aktivuje játra k větší produkci žluče a tím povzbuzuje detoxikaci těla. Krom toho zabraňuje hnilobným procesům v těle, což je velmi důležité. Strava která obsahuje nesprávné složení, především živočišného původu ve střevech zahnívá, ale při správném složení stravy nejlépe rostlinného původu mají střeva dostatek přirozené flóry a tak udržují správné trávení bez zahnívání. Víno pomáhá takové zdravé prostředí ve střevech udržovat.

Močový systém - Hroznové víno je pro tělo opravdu požehnáním a tak není divu, že má pozitivní účinky i na močový systém, kdy díky svému složení pomáhá při selháních ledvin, zánětech a jiných chorobách. Pomáhá vylučovat kyselinu močovou z těla, takže pokud trpíte dnou doporučujeme také každý den konzumovat vinné hrozny.

Antioxidant s názvem cateching, který je přítomný v rozinkách, pomáhá při ochraně organismu před volnými radikály, aktivitami, které mohou způsobit nádory a rakovinu tlustého střeva. Antioxidanty známé jako polyfenoly, které mohou zpomalovat růst nádorů či slouží jako prevence mnoha druhů rakoviny. Rozinky mají dobré množství železa a obsahují B vitamíny, které pomáhají při léčbě anémie. Měď přítomná v rozinkách také pomáhá při produkci červených krvinek.

Rozinky obsahují polyfenolické fytolátky, které jsou dobře známé jako protizánětlivé antioxidanty. Vykazují antibakteriální vlastnosti, které pomáhají snižovat riziko horečky a zabíjet bakterie. Proto vás může několik rozinek denně ochránit před chladem a podobnými infekcemi. Rozinky jsou bohaté na fytolátky polyfenolů, což jsou antioxidanty, které pomáhají udržet váš zrak silný. Antioxidanty v rozinkách pomáhají při ochraně očí snížením volných radikálů při činnosti, která oslabuje zrak a způsobuje svalovou degeneraci, stejně jako šedý zákal. Rozinky jsou také bohaté na vitamín A, beta karoten a A-carotenoid, které jsou pro oči mimořádně dobré.

Pokud jste se zoufale snažili přibírat na váze, pak tyto rozinky jsou vaši nejlepší přátelé. Rozinky jsou bohaté na fruktózu a glukózu a dají vám spoustu energie. Pomohou vám s navýšením vaší váhy, aniž by se usazoval špatný cholesterol. Rozinky obsahují kyselinu oleanolovou, která je jednou z fytochemikálií, která je důležitá k tomu aby vaše zuby byly v bezpečí před rozpadem, a stejně tak i křehkými zuby. Rozinky zabraňují růstu bakterií v ústech, aby mohli být zuby v dobrém stavu. Dále obsahují vápník v dobrém množství, ale také brání zubům od odloupnutí nebo zlomení. V rozinkách je přítomen bor, který je dobrý pro udržení nízkého zárodečného nahromadění bakterií v ústech.

Pokud jste se rozhodli konzumovat více víno, nesázejte na alkoholické nápoje. Ty sice mají zachované některé užitečné látky, ale krom toho obsahují etylalkohol, který je velmi škodlivý pro lidské zdraví. Jistě vedle hroznů zakoupíte i 100% vinný mošt.



Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Recepty - uvařte si něco dobrého

Recepty - uvařte si něco dobrého

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Složení stravy - co má naše strava obsahovat