ZiskejZdravi.cz

Okurka

Tato zelenina je skvělým zdrojem tekutin, obsahuje totiž z 96% vodu. Má nízkou nutriční hodnotu, ale vysokou hodnotu biologickou a léčivou. Okurka obsahuje vysoce zásadité minerály draslík, vápník, fosfor, hořčík, železo, ale i síru. Tím je velmi prospěšná organismu, který se potřebuje neustále zbavovat kyselinotvorných látek.

Její léčivé vlastnosti jsou tedy především v tom, že alkalizuje a neutralizuje organismus. Usnadňuje vylučování, a tím čistí krev i pokožku. Máte-li problémy s tuhou stolicí, je to právě konzumace okurky, co vám může pomoci. Tím, že okurka obsahuje velké množství vody a rozpustné vlákniny má účinky laxalivní - urychluje pohyb střev.

Chcete-li okurku použít na pleť, pomůže vám udržet pleť vlhkou a svým obsahem síry je výborná pro vlasy a nehty. Pomáhá při atopických exémech, dermatitidě i lupence.

Svým obsahem draslíku pomáhá při odvodnění organismu a při revmatismu a dně.

Okurku s úspěchem využijete i při redukční dietě, protože je nízkokalorická, ale zároveň navozuje pocit sytosti, a při cukrovce, protože na rozdíl od minerálů a vitamínů obsah sacharidů je velmi malý.

Využijte tedy tohoto úžasného daru z přírody a zařaďte okurku více do svého jídelníčku. Není řeč o kyselých okurkách naložených v octě. Ocet působí v těle silně kyselinotvorně a vůbec ho tedy nedoporučujeme. Okurky zkuste naložit jako takzvané kvašáky, nebo využít kyselosti citronů. Okurka je také často součástí očistných léčebných šťáv čistících krev.



Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Recepty - uvařte si něco dobrého

Recepty - uvařte si něco dobrého

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Složení stravy - co má naše strava obsahovat