ZiskejZdravi.cz

Mrkev

Mrkev je často považována za zdraví prospěšnou potravinu. Rodiče vám pravděpodobně v dětství kázali jíst karotku a když jste se ptali proč, odpověděli "proto, že je pro vás dobrá". Ptáte se, jak vlastně mrkev získala tak dobrou pověst? Je známo, že karotka byla poprvé pěstována jako do žluta zbarvený kořen, chutí nepodobný dnešní mrkvi, v oblasti dnes známé jako Afganistan před tisícovkami let.

Fialové, červené, žluté a bílé odrůdy mrkve byly pěstovány dlouho před dnes populární oranžovou karotkou, která vešla ve známost díky holandským pěstitelům v 16. a 17. století.

Mrkev obsahuje malé množství proteinu a cukru (asi 7,14%). Tuky v ní téměř chybí. Obsahuje ale nezanedbatelné množství vitamínů skupiny B a vitamínu C a E. Jsou v ní přítomné i minerály a stopové prvky včetně železa.

Mrkev je významná zejména díky přítomnosti:

Karotenoidů: betakarotenu, který se v těle mění na vitamín A a je nezbytný pro správnou funkci sítnice a udržuje kůži a sliznice v dobrém stavu.

Rostlinné vláknině: vláknina pomáhá regulovat pohyb stolice a zklidňuje střevní sliznici.

Éterickému oleji: působí proti střevním parazitům.

Mrkev pomáhá při očních onemocněních, kožních chorobách, gastritidě, nadbytku žaludeční kyseliny a je účinná při prevenci rakoviny. Pomáhá také zpomalit proces stárnutí, je mocným antiseptikem, slouží coby prevence srdečních onemocnění, pročisťuje tělo, ozdravuje dásně a zuby a slouží k prevenci mrtvice.



Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Recepty - uvařte si něco dobrého

Recepty - uvařte si něco dobrého

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Složení stravy - co má naše strava obsahovat