ZiskejZdravi.cz

Kešu ořechy

Lahodně sladké kešu oříšky jsou bohaté na nenasycené mastné kyseliny, vitamíny B1, B2, kyselinu pantotenovou a minerály - např. hořčík, draslík, železo a fosfor. Botanicky je kešu věčně zelený tropický strom z rodiny Anacadiaceae původem z amazonských deštných pralesů.

Oříšky slouží jako prevence rakoviny, neboť látky v nich obsažené zastavují rakovinové bujení a růst tumorů. Kešu oříšky jsou potřebné pro činnost nervové soustavy, např. v případech nervozity, podrážděnosti, deprese, slabosti a abnormální únavy a při křečích. Oříšky jsou také bohaté na magnésium, které se společně s kalciem a mědí (jež kešu také obsahují) podílí na stavbě silných kostí.

Kešu oříšky mají hodně kalorií. 100 g oříšků poskytuje 553 kalorií. Jinak jsou plné rozpustné vlákniny, vitamínů, minerálů a zdraví prospěšných fytochemikálií, které nás chrání před chorobami a rakovinou.

Kešu jsou bohaté na srdci prospěšné mononenasycené mastné kyseliny jako oleickou a palmitoleickou kyselinu. Tyto esenciální kyseliny pomáhají snižovat škodlivý cholesterol a naopak zvyšovat množství dobrého cholesterolu v krvi.

Kešu oříšky jsou bohatým zdrojem esenciálních minerálů jako např. mangan, draslík, měď, železo, magnesium, zinek a selen. Hrst oříšků denně poskytuje dost těchto minerálů a může sloužit jako prevence mnohých chorob. Kešu oříšky také mají hodně esenciálních vitamínů, jako např. Vitamín B5, B6, riboflavin a thiamin. 100 g oříšků poskytuje 0,147 mg či 32% DDD vitamínu B6.



Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Recepty - uvařte si něco dobrého

Recepty - uvařte si něco dobrého

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Složení stravy - co má naše strava obsahovat