ZiskejZdravi.cz

Cuketa

Cuketa je jedním z nejpopulárnějších druhů letní zeleniny v Americe i Evropě. Cukety pocházejí původem z centrální Ameriky a Mexika. Cukety jsou jedním z druhů zeleniny, které mají málo kalorií. Na 100 g obsahují pouhých 17 kalorií. Neobsahují žádné nasycené tuky ani cholesterol. Jejich slupka je dobrým zdrojem vlákniny, která pomáhá při zácpě a poskytuje ochranu před rakovinou střev.

Cukety obsahují antioxidanty jako karoteny, lutein a zeaxantin. Tyto složky pomáhají při likvidaci nebezpečných volných radikálů, které hrají roli při mnohých chorobných procesech v těle.

Cuketa je také dobrým zdrojem folátů, poskytuje jich 24 µg nebo 6% DDD na 100 g. Foláty jsou důležité při buněčném dělení a syntéze DNA.

Obsahuje také velké množství draslíku, který je prospěšný srdci a poskytuje úlevu při vysokém krevním tlaku.

Čerstvé cukety jsou bohaté na vitamín A, obsahují jej kolem 200 IU na 100 g a také vitamínu C. Toho mají 17.9 µg nebo 30% DDD na 100 g. Navíc ještě obsahují vitamíny skupiny B, jako thiamin, pyridoxin, riboflavin a minerály jako železo, mangan, fosfor a zinek. Cuketa také obsahuje 1,16% bílkovin.

Cukety jsou pozoruhodné svým změkčujícím a zklidňujícím účinkem, za což vděčí obsahu rozpustné vlákniny. Je díky tomu léčivá při dyspepsii, gastritidě, dráždivém tračníku a kolitidě. Cuketa je také mírně močopudná. Dodává tělu jen málo tuku a kalorií, proto se výborně hodí při redukci nadváhy. Je také účinná při kardiovaskulárních onemocněních jako hypertenze, arterioskleróza a choroba srdečních cév.



Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Recepty - uvařte si něco dobrého

Recepty - uvařte si něco dobrého

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Složení stravy - co má naše strava obsahovat