ZiskejZdravi.cz

Ředkev

Ředkev je nutričně bohatá, možná ne příliš u nás doceněná, kořenová zelenina, jež se používá jak do salátů, tak při přípravě jídel. V Číně se věří, že se dá přežít na konzumaci ředkve společně se zelím a tofu. Ředkev také původně z Číny pochází a dnes se pěstuje po celém světě. V Asii se během zimních měsíců pěstuje japonská ředkev a tvoří dlouhé bílé kořeny. Černé španělské ředkve, mají silnější příchuť, než jejich bílí příbuzní a zelená ředkev má domovinu v severní Číně. Takzvané melounové ředkve, jsou nazvané podle své dužiny podobné melounům. Zelené vršky ředkví se v některých částech světa rovněž konzumují.

Důležitou složkou jsou hořčičné silice obsahující síru. Právě jim totiž ředkev vděčí jak za svou štiplavou chuť, tak i za svůj blahodárný vliv na naše játra. Vzhledem ke svému složení mají ředkve, obzvláště ta černá, největší účinky na játra, žlučové cesty a žlučník. Zvyšují produkci žluči, ulehčují její odtok ze žlučníku, podporují trávení a zvyšují chuť k jídlu. Takže pokud se cítíte unavení, trpíte bolestmi hlavy, máte zažloutlý povlak na jazyku, využijte ředkev k očistné kůře svých unavených jater. Vyzkoušejte užívat čerstvou šťávu z ředkve.

Protože mají ředkve účinek i mukolitický a antibiotický, uplatní se i při různých infekcích horních cest dýchacích.

Ředkve mají velice málo kalorií. Čerstvý kořen obsahuje pouhých 16 kalorií na 100 g. Nicméně jsou velmi dobrým zdrojem antioxidantů, elektrolytů, minerálů (Železo, magnesium, měď a kalcium), vitamínů (vitamínu C, B6, riboflavinu, thiaminu) a vlákniny. Ředkve obsahují antioxidant sulforaphan, který podle četných studií chrání proti rakovině prostaty, prsu, střev a vaječníků tak, že zastavuje růst rakovinných buněk a škodlivé mutace.



Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Recepty - uvařte si něco dobrého

Recepty - uvařte si něco dobrého

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Složení stravy - co má naše strava obsahovat